موزه های معروف در استانبول
نوشته شده توسط : maryam

موزه های معروف در استانبول

 

موزه کاریه استانبول بعد از موزه ایاصوفیا یکی از مهمترین بناهای تاریخی دوره بیزانس در استانبول می باشد که در قرن یازدهم ساخته شد. دیوارهای این بنا با موازئیک های با صنعت نقاشی و هنر اواخر بیزانس متعلق به قرن چهاردهم تزئین شده است که در نوع خود بسیار زیبا و دیدنی می باشد. در درون این موازئیک ها می توان تصاویری از زندگی حضرت مسیح و حضرت مریم را مشاهده نمود. در اطراف این موزه خانه هایی از چوب بنا شده که جایی مناسب و به دور از هیاهو برای نوشیدن یک فنجان چای و یا قهوه در تور استانبول می باشد.موزه کاریه در سال ۵۳۴ در زمان جاستینیانوس توسط عزیز تئودیوس ساخته شد و با انتقال امپراطوری بلاکهرنیا به این قسمت اهمیت ویژه یافت. در سال ۱۵۱۱ فرمانروای امپراطوری بزرگ عثمانیان فاتیح سلطان مهمت دستور داد که کلیسا به مسجد تبدیل بشود و از سال ۱۹۴۸ مسجد به موزه تبدیل شد  . در تور استانبول حتما از این موزه دیدن کنید.

 

 

 

استانبول حرفهای زیادی از فرهنگ ، تمدن و تاریخ ترکیه دارد و آثار تاریخی استانبول در موزه های این شهر دیده می شوند.همچنین یکی دیگر از موزه‌های استانبول که ردپای فرهنگ ایران در آن دیده می‌شود، موزه "خانه مولوی"میباشد.موزه خانه مولوی در استانبول از جاذبه های گردشگری تور استانبول آبان 94 ویژه شیوه زندگی و وسایل در اویش میباشد.البته در این موزه نسخه‌ای خطی از مثنوی مولوی به زبان پارسی نگهداری می‌شود که مربوط به سال ۱۴۷۵ میلادی میباشد.انگونه که گفته شده خطاط این اثر مصطفی یاسرزاده معرفی شده است.پیشنهاد میکنیم درسفر تور استانبول وقتی را برای بازدید از این موزه ها اختصاص بدهید .

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , , 





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: موزه های معروف در استانبول,دیدنی های استانبول , جاذبه های گردشگری استانبول , جاذبه های توریستی استانبول , بهترین جاذبه های توریستی استانبول , ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: